Melyik Facebook hirdetés méret hoz több kattintást?

/Melyik Facebook hirdetés méret hoz több kattintást?

Melyik Facebook hirdetés méret hoz több kattintást?

Változás történt a javasolt Facebook hirdetés méret (képméret) méretarány tekintetében. Megnézzük melyik hoz ténylegesen több kattintást.

Facebook hirdetés méret: Nemrégiben a Facebook bejelentette, hogy már nem az 1.91:1-es fekvő formátumot (1200x628px) hanem az 1:1-es arányú négyzetes (1200x1200px) formátumot preferálja a hirdetési képek esetében. Ennek indoka többek között az volt, hogy nagyobb kattintási számot mértek az ilyen 1:1-es formátumú hirdetések esetében.

Akkor ezt be is kéne bizonyítani. A/B teszt?

A marketing területen illik némi energiát fektetni a tesztelésbe, mérésbe. Teszteljünk hát egyet és mérjük le, hogy vajon tényleg több kattintást hoz e az 1200x1200px-es hirdetési kép mint az 1200x628px-es.

A tesztelés 5 napig fog zajlani. (Frissítés: A teszt lezárult. Eredmények a bejegyzés további részében) A kreatív tartalmat fogok tesztelni Facebook hirdetés A/B felosztásos módszerével. Ennek a lényege, hogy két különböző kreatív (csak a kép) tartalmat meghirdetek azonos paraméterekkel és megnézzük, hogy melyik hoz több átkattintást.

A hirdetések erre a blogbejegyzésre fognak mutatni, ahol a napi mérési számokat a cikk végén fogom folyamatosan napi szinten feltenni. Ezért érdemes visszatérni a teszt alatt és nézni az aktuális eredményt.

A hirdetés az alábbi két hirdetési képpel fog történni:

Facebook hirdetés kép 1200x628
Facebook hirdetés kép 1200x1200

A Facebook hirdetési paraméterek a következők:

Napi költségkeret: 2000 Ft
(A – 1000 Ft és B – 1000 Ft)

Indul: 2018. 11. 9. 9:00
Vége: 2018. 11. 14. 23:59

Hely: Magyarországon élő emberek
Életkor: 23-60 év
Nyelvek: magyar

Elhelyezés: Automatikus elhelyezések
Optimalizálás és megjelenítés: Hivatkozás kattintások

Részletes célzás:
Érdeklődési kör > Üzlet és ipar
marketing

Érdeklődési kör > Üzlet és ipar > online
digitális marketing
képernyőn megjelenő hirdetések
online hirdetés

Magatartások > digitális tevékenységek > Facebook page admins
„Étkezés és éttermek” típusú oldalak adminisztrátorai
„Kiskereskedelem” típusú oldalak adminisztrátorai
Vállalkozás oldalának adminisztrátora

 

A két hirdetés a következő módon jelenik meg a Facebook hírfolyamának asztali verziójában:

Facebook hirdetés megjelenés 1200x628
Facebook hirdetés megjelenés 1200x1200

Az A/B teszt eredményeit ez alatt a vonal alatt fogom publikálni napi szinten. A teszt 2018. 11. 09-én indul.

Első nap – 2018. 11. 09. péntek

Facebook hirdetés A/B teszt 1

Megérkeztek az első nap eredményei. Bár ez a pénteki nap még nem volt teljes, mivel csak reggel 9 órától futott a teszt, de vehetjük úgy mintha egy teljes napot teszteltünk volna, mivel a korai órákban viszonylag kevés kattintásra lehet számítani.

Az első napi számok a Facebook állítását igazolják, miszerint a négyzetes hirdetési kép több kattintást hoz ugyanazon költség mellett.

Kattints a fenti képre és vizsgáld meg te is a számokat!

Az első nap alapján a négyzetes hirdetés a befutó, de a verseny még csak most kezdődött.

Második nap – 2018. 11. 10. szombat

Facebook hirdetés A/B teszt 2

Bár tegnap szombat volt, de munkanapnak minősült. Ha egy sima szombat lett volna, akkor várhatóan megugrott volna a kattintásiköltség, mivel ilyenkor nem sokan foglalkoznak a munkával, így a marketinggel kapcsolatos hirdetésre is kevesebben kattintanak. A délelött folyamán úgy tűnt valóban kevés lesz a kattintás, de a nap végére azért hozta közel ugyanazon számokat a hirdetés mint pénteken. Egy minimális kattintásiköltség emelkedés volt csak.

Viszont ismét bizonyított a négyzetes képpel ellátott hirdetés. Arányaiban szinte teljesen ugyanaz az eredmény mint pénteken.

Ami számomra egy kicsit fura, hogy nem költötte el a teljes keretet a rendszer. Ilyet nem nagyon szokott csinálni. Az oka egyenlőre még ismeretlen számomra.

Az eddigi két nap összesített statisztikáját itt láthatod:

Facebook hirdetés A/B teszt 2

Harmadik nap – 2018. 11. 11. vasárnap

Facebook hirdetés A/B teszt 3

Meglepő módon az elmúlt 3 napból a vasárnap volt a legerősebb átkattintási mennyiség tekintetében. A vasárnap úgy tűnik egy olyan nap amikor ráérnek az emberek egy kicsit a marketing elméletével foglalkozni. Ez is egy jó tapasztalat.

A hirdetési méret tekintetében nincs változás. Még mindig az 1200x1200px-es kép a nyerő.

Bár még van két nap, de verseny már eldőlni látszik.

Az eltelt 3 nap statisztikája:

Facebook hirdetés A/B teszt 4

Negyedik nap – 2018. 11. 12. hétfő

Facebook hirdetés A/B teszt 7

A hétfői nap sem hozott más eredményt annak tekintetében, hogy melyik hirdetési forma a megfelelőbb. Továbbra is a négyzetes képpel készült anyag vonzza jobban a kattintókat. A több kattintás, így ugyanazon keretösszeg mellett, jóval alacsonyebb CPC-t eredményezett.

A hétfői napon bebizonyosodott az is, hogy jobban megéri az ilyen jellegű témák reklámozását a hét első napjaiban indítani. A hétvégi napokhoz képest a hétfő mintegy 45%-kal több kattintást hozott, ugyanazon napi keret mellett.

Már csak egy nap van a tesztből.

A eltelt 4 nap eredményei:

Facebook hirdetés A/B teszt 8

Ötödik nap – 2018. 11. 13. kedd

Facebook hirdetés A/B teszt 7

Az utolsó napon az 1200×628-as hirdetés megpróbált egy kicsit belehúzni. A kattintási számai megközelítették az 1200×1200-ét, de persze utolérni nem tudta. Tehát az utolsó nap eredménye is azt mutatja, hogy a négyzetes forma a nyerő.

A Facebook hirdetés méret A/B tesztelés ezzel lezárult.

A Facebook hirdetés méret A/B teszt végeredmény:

Facebook hirdetés A/B teszt 7

A Facebook hirdetés méret teszt végére egyértelművé vált, hogy az 1:1 arányú (1200x1200px) hirdetési kép sokkal nyerőbb, mint a korábbi 1:91-es arányú (1200x628px), ha átkattintási számról van szó.

A statisztika azt mutatatja, hogy a négyzetes forma több mint 60%-kal több hirdetéskattintást eredményezett. Ennek következtében, ugyanazon keretösszeg mellett, az átlag CPC is jóval alacsonyabb lett ennél a hirdetésnél. Míg a téglalap hiretésnél 48 Ft-ba került egy látogatót áthozni az oldalra, addig a négyzetes hirdetésnek sikerült mindössze 28 Ft-ra letornászni ezt a díjat.

Ezek alapján én a jövőben, amíg a Facebook nem változtat ismét, négyzetes, 1:1 arányú, 1200 x 1200 px-es hirdetési képeket fogok használni.

Neked esetleg más tapasztalataid vannak a hirdetési képekkel kapcsolatban?
Vagy valami kérdésed lenne a tesztről?
Írj kérlek kommentben és én válaszolok!

További izgalmas és hatékony marketing ötletekkel akarsz megismerkedni? Akkor iratkozz fel az Hatékony Marketingezők levlistájára most azonnal!

4 hozzászólás

  1. Pap Ibolya november 10, 2018 at 8:02 du. - Reply

    Nem szépek

  2. Anonymous november 13, 2018 at 5:45 du. - Reply

    Nah jah, csakhogy a CPC is jóval nagyobb….

    • Hájas István november 13, 2018 at 6:17 du. - Reply

      Mármint minél nagyobb?
      Az 1200×1200-asnál pont alacsonyabb a CPC, ezért hoz több kattintást ugyan annyi keretösszegből.
      Vizsgáld meg az eredményeket!

Szólj hozzá!