Tudom miért nem indítottál még soha Facebook hirdetést.
Mert még senki nem mutatta meg, mennyire egyszerű.

Facebook hirdetés indítása: Vannak vállalkozók, akik még soha nem indítottak Facebook hirdetést. Ennek nagyjából két oka lehet:

Az első, hogy nem ismerték még fel mennyire fontos és hatékonyan használható  a Facebook által nyújtotta hirdetési felület. Remélem, te nem tartozol ezen emberek közé!

A második pedig az, hogy mivel még senki nem mutatta meg nekik, hogy hogyan kell használni a Facebook hirdetéseket, ezért félnek tőle. Félnek, hogy valamit elszúrnak a beállításon és elnyeli a pénzüket a Facebook rendszere.

A következő írásommal az utóbbiakon szeretnék segíteni és lépésről-lépésre megmutatni egy alap Facebook hirdetés elindítását. A bemutatásra kerülő, hirdetési mód csak az egyike lesz a sok variációból, amit a Facebook nyújt de jó kiinduló alapot fog adni. Ha ez már jól megy, akkor az egyes további funkciók működésének felkutatásával és tanulmányozásával igazi profi social media hirdető válhat belőled.

Vágjunk is bele!

Kezdetnek egy kis elmélet, ami nem lesz unalmas, mert érteni fogod.

Az elsődleges feladat, hogy megértsed a három lépcsős, hirdetési struktúra rendszerét. Sokkal kevésbé bonyolult, mint amilyennek hangzik. Igazából ez olyan, mint a számítógépen a könyvtár struktúra.

Facebook hirdetési struktúra

A legfelső szinten vannak a kampányok.
A kampányok szintjén meg tudjuk határozni, hogy a majd bele kerülő hirdetések milyen konkrét céllal jelenjenek meg. Továbbá le tudjuk korlátozni azt az összeget, hogy maximum mennyi pénzt költsünk el az adott kampányra.

Kis kitérés: Egyes funkciók az első hirdetés elindítása esetén még nem fontosak számunkra, ezért külön nem is térek ki rájuk. Amúgy ezek a funkciók leginkább, a még precízebb költségoptimalizáláshoz szükségesek. Ha majd már úgy érzed, hogy eljutottál arra a szintre, hogy szükséged van ezekre a funkciókra, akkor tudni fogod hol nézz utánuk.

A kampányokon belül vannak a hirdetéssorozatok
A hirdetéssorozatban nagyon sok állítási lehetőség lesz. Gyakorlatilag ez lesz célkeresztje a fegyverednek, ez lesz a lelke a hirdetéseidnek. A hirdetéssorozatoknál tudjuk beállítani, hogy hol, mikor, milyen formában jelenjenek meg a hirdetéseid az egyes felhasználóknak. S ami a legfontosabb, hogy melyik felhasználóknak.

A hirdetéssorozatokon belül lesznek a hirdetéseid
A hirdetések szintjén, mi más lenne, mint maguk a hirdetések. De ezen a szinten “már csak” azt fogjuk beállítani, hogy az adott hirdetések milyen szöveggel, képpel, stb… jelenjenek meg. Gyakorlatilag ez a kreatív tartalom megalkotásának a felülete.

Így nem is olyan bonyolult igaz?

Most pedig ténylegesen végigmegyünk lépésenként azon, hogyan indítsd el az első Facebook hirdetésed.

De előtte ismét egy kis kitérő: Eddig végig Facebook hirdetésekről beszéltem, de amikor a Facebook hirdetéskezelőjében hozol létre egy hirdetést, az többek között meg tudod jeleníteni pl. az Instagram és a Messenger felületén is. Tehát a most létrehozásra kerülő hirdetés nem csak a Facebookon jelenhet majd meg, de ettől függetlenül továbbra is Facebook hirdetésként fogom emlegetni, ha nem haragszol.

Na de mostmár tényleg essünk neki a Facebook hirdetésed elindításának!

A hirdetéskezelőt (a felületet ahol a hirdetések elindíthatók) a jobb felső menüben találod. Kattints a kis háromszög ikonra és a lenyíló menüből válaszd a “Hirdetések létrehozása” menüpontot! Ha be vagy lépve a Facebookra akkor itt is el tudod indítani a hirdetést.

Facebook hirdetés indítása

Facebook hirdetés indítása

Facebook hirdetéskezelő felülete

Facebook hirdetéskezelő felülete

Ezek után el is jutsz a hirdetéskezelő felületére. A fenti képen látható oldalnak kellett megjelennie előtted.  Ha netalán nálad a mégsem az jelent meg, hanem egy “Gyors létrehozás” feliratú ablak, akkor kattints a “Váltás a vezetett létrehozás” gombra!

Kezdjük el a beállításokat!

I. A kampány beállítások
1. Konkrét cél meghatározása
Mi az első hirdetés létrehozásánál azt határozzuk meg célul, hogy minél többen tekintsék meg a weblapod egy konkrét oldalád. Ezért a “Forgalom” célt fogjuk kiválasztani. Később részletesen megismerkedhetsz majd a többi céllal (a jövőben ezekről is teszek majd fel egy ismertető bejegyzést).

2. Költségkeret-optimalizálás
Itt beállíthatod, hogy mennyit költsön el maximum naponta a Facebook vagy mennyi pénzt szánsz maximum egy adott kampányra. Én ezt nem szoktam beállítani. Ezt akkor célszerű használni, ha nagyon sok kampányod fut egyszerre és nincs időd figyelni, hogy melyik mennyit költött és nem tudod leállítani, ha már túlfutna azon, amit rászántál.

Facebook kampány beállítás

Facebook kampány beállítás

Ennyi csak a kampánybeállítás. Ha beállítottad és a kampány nevét is megadtad (Pl: C001 Őszi kampány) akkor klikk a folytatásra!

Itt azoknak, akik még korábban nem állították be a fiókjukat, tehát ha te most indítasz először hirdetést, akkor valószínű neked is, megjelenik egy plusz opció, ahol a fiókod országát, pénznemét, időzónáját kell beállítanod. Tedd meg és kattints a folytatásra!

Facebook fiókbeállítás

Facebook hirdetés indítása

II. A hirdetéssorozat beállításai

Felső részen add meg a hirdetéssorozat nevét (Pl: S001 Győr+30 körzet, 18-55 éves, kertészkedők)

1, Forgalom
Mivel a weboldalra akarunk látogatókat irányítani ezért itt a “Webhely” opciót választjuk.

2, Ajánlat
Ez egy olyan opció, amire csak a nagyon haladó szinten lehet szükség. Hagyd ki!

3, Célközönségek
Na itt kezdődik az izgalmas rész! Kiknek akarunk hirdetni?
Az “Egyéni célközönségek” részt ugyan most még kihagyjuk, de a következő opció a “Helyek” már nagyon fontos. Itt mindenképpen add meg, hogy földrajzilag melyik területre akarsz hirdetni. Megadhatsz akár megyéket vagy települések és azok addott kilóméteres körzetét is. Ne felejtsd el beállítani azt is, hogy az itt élőket vagy az éppen ide utazókat akarod e majd megszólítani. Ha egy városnéző kocsikázást akarsz hirdetni, akkor nem a városban élőket célzod. Ha meg hűtőt akarsz eladni, akkor meg az éppen az adott településen nyaralók nem lesznek célközönséged.
Megadhatod itt, hogy milyen korosztálynak, nemnek és, hogy milyen nyelven beszélő embereknek akarsz hirdetni.

Facebook hirdetéssorozat beállítás I.

Facebook hirdetéssorozat beállítás I.

S itt jön a legjobb rész, a “Részletes célzás”. Itt tallózással tudsz kiválasztani tök jó csoportokat. Pl: Olyan szülőket célozhatsz meg, akiknek az elmúlt 1 évben született gyereke. Babatermékek reklámozására ideális. A szabadszavas kereséssel további remek célcsoportokat találhatsz. Ha egy-két ilyen célzást már beállítottál, akkor azokhoz hasonlóakat kaphatsz, ha a “Javaslatok” részre kattintasz.  

Ezeket a célközönségeket kombinálni is lehet. Ha ügyes vagy, akkor ezzel a beállítással célkeresztet rajzolhatsz a potenciális vevőid homlokára.

Még egy funkció ezen a részen: A “Kapcsolatok” szakaszban a Facebook oldaladdal kapcsolatban lévőket ki is zárhatod a hirdetésedből, vagy éppen hirdethetsz csak nekik és ismerőseiknek is.

Facebook célközönség célzás

Facebook hirdetéssorozat beállítás I.

4, Elhelyezés
Ennél a résznél két opció közül választhatsz. Az első, hogy automatikus elhelyezésen hagyod az lehetőséget. Ekkor a Facebook dönti el, hogy a hirdetésedet éppen Instagram-mon jeleníti meg vagy éppen a Facebook hírfolyamban (van számtalan különféle megjelenítési hely). Amúgy a Facebook nem hülye. Ismeri annyira a felhasználókat, hogy tudja, kinek hol mutassa meg a hirdetésed. Tehát ha ezt az opciót hagyod kiválasztva, akkor nem fogsz nagyot hibázni.

A másik lehetőség az, hogy a “Elhelyezések módosítása” opciót választod. Ekkor be tudod állítani, hogy melyik felületre akarod korlátozni a hirdetésed megjelenítését. Ezt így az elején főként akkor érdekes, ha pl a weboldalad nem mobilbarát. Ebben az esetben ki tudod zárni azokat a felületeket, amik mobilon jelennek meg.

Facebook hirdetéssorozat beállítás II.

Facebook hirdetéssorozat beállítás II.

5, Az utolsó ezen a részen: “Költségkeret és ütemezés”
Itt két fontos részt kell beállítanunk. Az egyik a “Költségkeret“ aminél kezdőként, napi keretösszeget állíts be! A tapasztalatok azt mondják, hogy ez minimum 500 Ft legyen. Ha ennél kevesebbet állítasz be, akkor a facebook nem fogja tudni optimalizálni a hirdetési megjelenítéseket. Erről egy későbbi posztban még fogok írni, egyelőre kérlek fogadd el ezt a minimum 500 Ft/nap összeget!

A másik opció utolsóként a “Hirdetések megjelenítési optimalizálása” lesz nekünk még fontos. Négy választható lehetőségből kell eldöntened, mi számodra a leghasznosabb:

a, Érkezésioldal-megtekintések: Ha ezt állítod be, a Facebook azt próbálja majd elérni, hogy a felhasználók rákattintsanak a hirdetésedre és a betöltődő weboldaladon, görgessenek, nézelődjenek.

b, Hivatkozáskattintások: Ebben az esetben a Facebook nem törődik azzal, hogy a felhasználó mennyi időt tölt majd az oldaladon. Csak arra törekszik, hogy minél többen rákattintsanak a hirdetésedre.

c, Megjelenések: Itt a cél az, hogy a hirdetéseid minél többször jelenjenek meg. Akár egy embernek többször is megjelenhet. Ebben az esetben a Facebookot nem érdekli, hogy hányan kattannak rá a hirdetésre.

d, Napi egyedi elérések: Ebben az esetben a Facebook arra törekszik, hogy minél több embernek megmutassa meg a hirdetésed. Ekkor viszont mindenkinek csak egyszer lesz látható a hirdetésed az adott napon, szóval ha elsiklik felette a felhasználó akkor aznap már biztos nem kattint rá.

Én általában az “a” vagy a “b” optimalizálást szoktam választani. Ezt később érdemes tesztelned, ha engedi a büdzséd.

Ha ezeket is beállítottad, akkor ismét kattints a folytatás gombra!

III. Hirdetés szekció

Természetesen itt is elsőként a hirdetésednek kell nevet adnod, hogy később könnyen azonosítható legyen (Pl: A001 XY babakocsi – lánybabás képpel)

1, Identitás
Meg kell adnod, hogy melyik oldalad nevében szeretnél hirdetni. A hirdetés megjelenítésénél ennek az oldalnak a neve kerül felülre a hirdetés fölé. Ha a Facebook oldaladhoz külön Instgram fiókkal is van kapcsolva, akkor azt is be tudod állítani, ha nem akkor a Facebook oldal nevében tudsz hirdetni Instán is.

2, Hirdetés formátuma
Későbbiekben mindenképpen próbálgasd majd ki az összes lehetőséget, de most válaszd itt az “Egy kép” verziót!

Facebook hirdetés létrehozás I.

Facebook hirdetés létrehozása I.

3, A kép
Ennél a pontnál be tudod tölteni azt a képet, amit a hirdetéshez szántál. Van két nagyon fontos kritérium a kép esetében. Az egyik, hogy a mérete 1200 x 628 képpont legyen. A másik az, hogy ha a képet felosztod 5×5 egységnyi négyszögekre, akkor a képen található szövegek ne foglaljanak el több helyet, mint 5 négyzet. Ennek értelmezéséhez nézd meg aa jobb oldali képet!

Facebook hirdetés méret

Facebook hirdetéssorozat beállítás I.

4, Következnek a szöveges részek
Amikre az első hirdetésed esetében koncentrálnod kell:

a, Szöveg: Ez a szöveg fog a kép fölött megjelenni. Ide egy bővebb hirdetési szöveget érdemes írni. Ne felejtsd el a marketingesek szabályát! Tartalmazzon ütős címsort – ajánatot – hogy mit kell tennie a felhasználónak!

b, Webhely URL-címe: A weblapod azon oldalának címe, ahova irányítani szeretnéd a hirdetésre kattintót.

c, Főcím: A hirdetési kép alatt található nagybetűs cím. Ez legyen valami ütős címsor, amire az emberek felkapják a fejüket! Valami olyan, ami a Blikk címlapján is megállná a helyét!

d, Felhívás: Itt egy gomb szöveget kell kiválasztanod. Ez a gomb a Főcím alatt, jobb oldalon lesz látható. Ha nem találsz jobbat, akkor a “További információ” is megteszi

e, Hírfolyam-hivatkozás leírása: Ide ismét egy 1-2 mondatos kattintásra motiváló szöveget érdemes írni.

Facebook hirdetés létrehozás II.

Facebook hirdetés létrehozása II.

További opciókkal nem is kell foglalkoznod! Kattints a “Megerősítés” gombra, hogy elküld a hirdetésed a Facebooknak ellenőrzésre. Ha mindent jól csináltál, akkor általában egy órán belül (Facebook azt ígéri, hogy max 24 órán belül) elbírálják és pozitív megítélés esetén el is indítják a hirdetésed.

Bár így első ránézésre ez egy hosszú és bonyolult beállítási sor, de kis gyakorlás után, már nem fog tovább tartani egy ilyen hirdetés elindítása, mint 5 perc.

Ezzel a bejegyzéssel a cél az volt, hogy rájöjj, nem kell rakétamérnöknek lenni egy ilyen hirdetés elindításához. A fent végigvezetett hirdetéselkészítési metódus abszolút korlátozva volt azokra a beállításokra, amik feltétlenül szükségesek és persze nem tértünk ki olyanokra se, hogy hogyan érdemes megírni egy hirdetési szöveget, vagy melyik a vonzó hirdetéskép. Amennyiben a jövőben az ilyenekhez hasonló részleteknek is utánanézel, akkor tényleg profi, optimalizált hirdetéseket tudsz majd létrehozni.

Ha a fenti Facebook hirdetés indítás leírásom, valahol nem volna egyértelmű vagy valamilyen oknál fogva elakadtál valahol, írj bátran ide a poszt alá vagy akár privátban és segítek nagyon szívesen.

Remélem, ha idáig eljutottál, akkor neked is tudtam segíteni!

Gratulálok! Most már te is Facebook hirdető vagy!

Hajrá!

További útmutatókkal, izgalmas és hatékony marketing ötletekkel akarsz megismerkedni? Akkor iratkozz fel az Hatékony Marketingezők levlistájára most azonnal!