Egy jó fotó eladja a terméked!

Persze ez így ebben a formában nem igaz, de tény, hogy a jó fotó elengedhetetlen az online kereskedelemben. 

Az online világ egy erősen vizuális műfaj. Azok a weboldalak, Facebook oldalak, fotók, videók nyerik el a legnagyobb figyelmet amelyek esztétikusak, harmonikusak, leegyszerűsítve kellemes megjelenést nyújtanak a szemnek.

Ha saját weboldalt készítünk vagy készíttetünk akkor törekednünk kell rá, hogy az oldal kellemes, bizalmat sugárzó, igényes külsővel készüljön el. Nemrégiben egy beszélgetésen vettem részt, több különböző szakmából érkezett emberrel és szóba került a weboldalak, webshopok milyensége. Egyértelműen mindenki azt mondta, hogy ha egy olyan weboldalra keverednek ahol rendezetlen összevisszaságban találhatók meg az információk, kellemetlenül, irritálóan vannak megválasztva az oldal színei, túl picik vagy éppen túl nagyok a betűk, igénytelen fotókkal vannak illusztrálva termékek, akkor már fordulnak is vissza. Mindezt teszik anélkül, hogy a keresett termék árára egy pillantást is vetettek volna.

Ebből az következik, hogy egy esztétikus weboldal nem készülhet el igényes fotók és grafikai anyagok nélkül. A jó fotó beszerzésének két módja van:

Stock fotók és grafikák

A stock oldalak olyan kép és grafika tárak, ahol adott összegért vásárolhatunk magunknak megfelelő témájú anyagot, amit felhasználhatunk weboldalunkon vagy éppen hirdetéseinkben. Több millió fotó és grafika közül válogathatunk ezeken az oldalakon. Néhány ilyen oldal:

www.shutterstock.com
www.fotolia.com
www.dreamstime.com

Mikor nem működik az ha stock oldalról vásárolunk magunknak marketing anyagot?

  • Azon szolgáltatások esetében ne használj stock fotókat, ahol a szolgáltatást te egy személyben végzed! Furán adja ki magát ha te, aki nyújtja a szolgáltatást, nem adod hozzá a arcodat.
  • Webshopok esetében a termékekről nem fogsz találni fotókat a stock oldalakon. Ebben az esetben érdemes a gyártónál képanyagot beszerezni, ugyanis a legtöbb komoly előállító cég minőségi fotókat készíttet a termékeiről. Sajnos ezek alól is vannak kivételek.
  • Fotósként a legnagyobb égés, ha más képeivel próbálod eladni magad. Nincs még ételfotód? Akkor addig ezt a szolgáltatást ne reklámozd! Egyenesen tilos más fotóit kirakni az oldaladra.  

Mit tehetsz ezekben az esetekben? A másik megoldás a saját fotók készítése.

Marketing stratégia

A mémmé vált stockfotó. Ezt csak akkor válaszd ha viccelni akarsz!

Fotók készítése

Ha trainer, masszőr, fodrász, ügyvéd, tánctanár… vagy akkor elég hülyén jön le, ha olyan képeket használsz a weboldaladon, amin éppen mások végzik az a munkát, amit te el akarsz adni. Ebben az esetben feltétlenül saját fotókat kell készítened. Ha te nem tudsz fotózni akkor kerítened kell egy fotóst, vagy valakit aki szeret fotózni és kicsit ért hozzá, hogy vele csináltass fotókat!

Ha webshopod van és az általad forgalmazott termékről a gyártó nem készített megfelelő fotókat vagy te gyártod a termékeket, akkor nincs más választásod, mint saját jó minőségű fotókat készíteni. Némi utánajárás után és egy kis gyakorlással már egész jó tárgyfotókat tudsz készíteni. Az ilyen fotók elkészítéséhez lehetséges, hogy be kell majd szerezned fotóboxot is. Ez segíti majd, hogy az elkészült képek minél kevésbé csillogjanak és megfelelő háttérrel készüljenek el.

Fontos szabályok!

Alapvetően az a jobb megoldás, ha a termékeidet és szolgáltatásaidat saját fotókkal illusztrálod. Ma már egy telefonnal is lehet tuti képeket készíteni, nem feltétlenül kell beruháznod egy drága fényképezőgépre. De van néhány alapvető követelmény amit igyekezz betartani mg a telefonnal készült fotók esetében sem:

  • Használj minél több fényt! Fény nélkül a képek zajosak, homályosak, színtelenek lesznek.
  • A képek legyenek a lehető legélesebbek!
  • Termékfotók esetében használj homogén hátteret a termék mögött!
  • Törekedj a színhelyes képbeállításra!
  • A képek ne legyenek ferdék, torzítottak!
  • Ne legyenek zavaró, belógó tárgyak a fotón!
  • Hangulatképek esetén, úgy komponáld meg a fotót, hogy a háttérben lévő dolgok ne vonják el a figyelmet arról amiről szeretnéd, hogy a kép szóljon.
  • Olyan képeket készíts amik harmonizálnak a megjelenési felülettel! Pl egy weboldalra ahol dominálnak a zöld színek ne piros hátterű tárgyfotókat készíts!
Marketing stratégia

Ugye mennyivel vonzóbb a termék egy jó fotóval!?

A fotó és a SEO

A Google figyeli a weboldaladon szereplő fotókat. Az oldaladon található fotók alt tagját (és valószínűleg a file nevét is) figyelembe veszi a keresési találatok rangsorolása során. Mindemellett a Google-ön van lehetőség képekre is keresni, így ha valaki a te fotódat találja meg és az megfelelően vonzó, tovább növelheted látogatóid számát.

Most pedig, ha már van weboldalad vagy adtál már ki hirdetéseket, kicsit vizsgáld meg, hogy a rajtuk szereplő képek megfelelően vevőcsalogatók e!

További izgalmas és hatékony marketing ötletekkel akarsz megismerkedni? Akkor iratkozz fel az Hatékony Marketingezők levlistájára most azonnal!