Facebook pixel, avagy hogyan csábítsd vissza magadhoz azt aki már megnézte egy termékedet.

Facebook Pixel kifejezés ismerős számodra? Ha igen akkor te már nem járnál úgy, mint az alábbi történetemben szereplő vállalkozó szakemberek.

Nemrégiben tartottam egy prezentációt amin bemutattam, hogy a weboldalunk (és akár üzletünk) látogatóit, vásárlóit milyen furfangosan lehet újra utolérni a Facebookon hirdetésekkel.

Néhány gondolat az előadásból:
– Ha valaki a weboldalunkon járt és elolvasott egy cikket pl arról hogyan válasszon jó focilabdát, akkor onnnantól kezdve annak az embernek a Facbook-on az orra elé tudom tolni a focilabda hirdetéseimet.
– Ha valaki a weboldalunkon járt és megnézett egy adott terméket, akkor azt bármikor vissza tudom neki hirdetni a Facebook-on
– Ha valaki vásárolt nálam egy labdát akkor én bármikor tudok neki olyan dolgot hirdetni ami kapcsolódik (persze nem kötelező kapcsolódnia) a labdához például: hozzá való pumpát vagy hordtáskát.
– Ha elég sokan vettek nálam labdát akkor a Facebookot meg tudom kérni arra, hogy keressen olyanokat mint azok akik vásároltak már nálam (mert azok jó eséllyel szintén fognak nálam vásárolni) majd azoknak az embereknek jelenítse meg a hirdetésem.

Nagyon sokan akik meghallgatták az előadásomat le voltak döbbenve. Hüledeztek mondván hogy “Ilyen létezik? Hát ezt nem is gondolták”. Sokan még azt is megkérdőjelezték hogy ez legális e.

Vállalkozóknak, hirdetőknek nagy örömére mondom, létezik. Ez a Facebook remarketing amiben a Facebook Pixel lesz a segítségünkre.

Egyszer egy előadáson hallottam egy frappáns kifejezést a remarketingre, ez a “Követ a mosógép effektus”
Biztos veled is előfordult már, hogy valami műszaki termék után nézelődtél a neten – talán éppen mosógép után – és másnap ugyan az a termék szembejött veled a Facebookon. Tényleg olyan mintha követne a cucc.

Hogyan tudod tehát elérni, hogy egyre többen visszajöjjenek vásárolni hozzád?

Hogy alkalmazni tudd a remarketinget, a Facebook Pixel-t kell használnod, ami nem más mint egy kód amit a Facebook ingyenesen biztosít minden hirdető számára. Ezt a kódot be kell építeni a weboldalad minden oldalába. Ha nem értesz a weboldal szerkesztéshez akkor szólj a webmesterednek. Nem fog fél óránál tovább tartani neki, hogy elhelyezze a kódot.

Ha a Facebook követőkód el lett helyezve az oldalon, akkor az folyamatosan adatokat fog küldeni a Facebooknak az oldalunkon történt látogatásokról. Ezek után nincs más dolgunk mint azt mondani a Facebook-nak (beállítani a hirdetési fiókban), hogy:

– Azoknak akik megnézték az “A” terméket azoknak tedd elé az “A hirdetést” (jelzem itt nem feltétlenül kell az “A” terméknek szerepelnie a hirdetésen. Lehet akár egy “B” termék is ami ugyan úgy jó lenne a látogatónak csak mi jobban el akarjuk adni.)

– Azoknak akik megnézték az “A” terméket és meg is vásárolták (ezt is látja a Pixel) azoknak toljad elé a “C hirdetés” ami mondjuk egy olyan termékről szól amit feltétlenül ajánlunk az “A” termék mellé

– Gyűjtsd össze azokat akik az elmúlt 60 napban megvásárolták az “A” terméket, majd keressd meg azokat az embereket Magyarországon akik ugyan ilyen tulajdonságokkal rendelkeznek! Ha megvan akkor jelenítsd meg a hírfolyamukban (vagy akár az Instagram-on) az “A” termékünk hirdetését.

Hatékonyabb hirdetések, olcsóbb kattintás, több bevétel!

A Facebook Pixel bevezetésével a vállalkozók, marketingesek számos olyan hirdetési megoldást kaptak amik döbbenetesen jól működnek. Óriási lehetőségek vannak ebben a technikában, ezért ha te is szeretnél még nagyobb profitot kihozni a Facebook hirdetéseidből akkor nem hagyhatod ki ennek a használatát.

Hamarosan a Facebook Pixel és a hozzá kapcsolódó hirdetések beállításával kapcsolatban is keresek számotokra megfelelő oktató anyagot és posztolom itt az oldalon.

Te nem akarod megtanulni a használatát, de szeretnéd ha nálad is működne?

Ha nincs időd, kedved megtanulni vagy egyáltalán nem is akarsz te foglalkozni a a Facebook remarketing hirdetéseiddel akkor bízz meg engem! A Facebook hirdetéseid elkészítése során én már alkalmazni fogom a Facebook Pixel-t is. Keress a hello@alkalmazottmarketing.hu emailcímen!